Wednesday, August 14, 2024

Perbalahan sesama sendiri

 Mentaliti melayu sekarang dari bawah hingga peringkat tinggi ulama ,ahli politik berbalah sesama sendiri isu politik,kilaf,ibadat,tauhid,mazhab tanpa kesudahan.sibuk tuduh sesat menyesatkan sesama sendiri,kafir mengkafir sesama sendiri.rakyat akan berfikir apakah jenis manusia ni.


Isu Sembahyang duduk pun tak selesai. Sepuluh ustaz kata sepuluh cara yang betul/sah solat.Caranya yang betul/sah solat ,cara selainnya salah/ tak sah solat


Orang islam luar negara sibuk mengislamkan orang kafir.

Tapi orang islam malaysia menghalang orang kafir mendekati islam

Dinormalisasi alquran hanya untuk orang islam yang bolih tafsir. Orang kafir bukan tafsir alquran hanya ambil petikan dispin sebagai tafsir. Menyebabkan terhalangnya orang kafir mendekati islam dan dianggap bukan maksiat. Dalam alquran ada tauhid,fekah, ibadah,sejarah, akhlak, muamalat. Mereka mengharamkan terus orang kafir mengunakan mana mana ayat alquran. Alasannya niat orang kafir guna alquran menghentamnya. 

Strategic impresion management juga dengan membuat hasutan dan peraturan hanya orang islam saja bolih tafsir alquran. Ini adalah maksiat terbesar yang dinormalisaikan. Orang islam wajib berdakwah pada orang kafir dinormalisasikan orang kafir tidak bolih mendekati islam dan alquran dan hadis sebagai panduan mereka.

Mereka menormalisasikan orang islam membantah ayat dibawah bukan dianggap maksiat dan jahat.

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.

(Al-Baqarah 2:159

Memang kena laknat puak ni.

(Al-Quran) ini ialah penerangan kepada seluruh umat manusia, dan petunjuk serta pengajaran bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa.

(A-li'Imraan 3:138)

Wahai umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhan kamu, dan yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin yang ada di dalam dada kamu, dan juga menjadi hidayah petunjuk untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang-orang yang beriman.(Yunus 10:57)

Al-Quran ini menjadi panduan-panduan yang membuka matahati manusia, dan menjadi hidayah petunjuk serta membawa rahmat bagi kaum yang meyakini (kebenarannya).

(Al-Jaathiyah 45:20)

Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari sesat,atau disesat, gelincir atau digelincirkan, dizalimkan, atau menzalimkan orang lain atau jahil atau memperbodohkan diri. Aaamiiin

No comments:

Post a Comment