Wednesday, June 11, 2008

Kenaikan harga miyak jangan diusik tapi lain tak apa

Kerajaan BN, mencadangkan macam cara untuk memujuk rakyat, saperti kurang kan road tax, perbelajaan berhemah, pantau kenakan harga barang, potong elaun menteri tapi tidak langsung berhasrat menurunkan harga minyak. Kerajaan mengenakan tindakan dan hukuman kepada peniaga jika naik harga barang tapi tak menghukum Tenaga Nasional kerana naik kan tarif.. hukuman terpilih?. Kerjaan BN berfikiran sejak dahulu, cara mendapat kekayaan hasil dari rakyat saperti tol, kenaikan beras, kenaikan minyak dan beras.

Alasan tak logik

A. harga minyak terendah,

Perbandingan dibuat tidak adil dan tidak mengikut etika statistik dimana perbandingan mestilah adil dan tidak mengikut kehendak dan tujuan pihak tertentu

Adalah tidak adil membandingkan dengan Negara pengimpot minyak bukan negara pengesport minyak. dan kerajaan BN tidak membanding skil gaji jawatan yang sama dengan negara luar.


B. Kerajaan terpaksa beri subsidi minyak.

Subsidi minyak hanyalah rekaan je, Logik ke empunya dusun durian menjual durian dengan harga pasaran kepada ahli keluarganya. Kerajaan BN menganggap rakyat adalah orang luar saperti negara luar .Kenaikan harga minyak dunia adalah alasan untuk menaikan harga minyak di negara ini. dan boleh le kerajaan BN membolot keuntungan minyak.

Dengan kenaikan harga minyak kerajaan dapat untung lebihan dari pengesportan minyak dan keuntungan itu boleh digunakan menampung subsidi (?) minyak jika kerajaan BN berjiwa rakyat?. tapi kerajaan BN menindas jiwa rakyat.


C. Keuntungan minyak untuk pembangunan Negara

Betulke, atau untuk keroni, pembagunan dalam kamus BN, maknanya projek dapat ke kroni mereka, duit masyuk beb... kaya beb, rakyat hanya dapt bangunan je?

No comments:

Post a Comment