Sunday, July 27, 2008

PAS terikut rentak UMNO?

Akhir ini, PAS terikut rentak dimainkan oleh UMNO dari muzakarah, muqabalah hingga ke bentuk parti baru, PAS sepatutnya berhati hati dengan strategi yang dimainkan oleh UMNO untuk meraih keuntungan didalam perpecaahan pakatan rakyat. saya pelik kenapa PAS beriiya iya nak berbaik dengan UMMO, DAP tak sibuk nak berbaik dengan MCA, Jika ini berterusan , Kerajaan Baru nak dibentuk mengkin akan bertambah celaru. Saya cadangkan berhenti sahaja dari berbaik dengan UMNO. PAS sibuk dengan agenda berbaik dengan UMNO boleh menyebabkan agenda Pakatan rakyat termasuk PAS yang dilaungkan semasa Pilihan raya lalu terbengkalai,,, Saya cadangkan Kerajaan Pakatan Rakyat membuat satu polisi ,misi dan peraturan bersama antara pakatan rakyat supaya berkara ni tidak berlarutan. dan PAS lebih baik menyibuk dengan misi nasional dan ketepikan misi UMNO.

Sejarah Zaman Nabi Mhammad SAW, bermacam macam taktik orang kafir ,munafik terdiri dari orang arab nak berbaik dengan NABI Muhammad SAW dengan bemacam macam cara dari menawar nabi harta, kerjaan dan wanita, dan memomokkan demi bangsa arab termasuk membina masjid dirar. Adakah PAS tidak terfikir perkara itu...

Allah tidak sekali-kali akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan yang kamu ada sekarang (bercampur aduk mukmin dan munafik, bahkan Dia tetap menguji kamu) sehingga Dia memisahkan yang buruk (munafik) daripada yang baik (beriman) dan Allah tidak sekali-kali akan memperlihatkan kepada kamu perkara-perkara yang ghaib akan tetapi Allah memilih dari RasulNya sesiapa yang dikehendakiNya (untuk memperlihatkan kepadanya perkara-perkara yang Ghaib itu). Oleh itu berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-rasulNya dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka kamu akan beroleh pahala yang besar. (Alimran:179)

No comments:

Post a Comment