Wednesday, July 29, 2020

sokong pemimpin teryata jahat nengundang bala

Perhimpunan sokong orang ternyata  jahat mengundang bala pada bangsa melayu, bala yang datang menjadi melayu bangsa kelas bawah dan juara segala kejahatan spt rasuah, pencuri, peragut,perompak, dadah, sumbang mahram, lgbt, buang anak, penghuni penjara. saperti hadis nabi saw dibawah.
Saat bani Makhzum memintanya membatalkan eksekusi atas jenayah seorang perempuan bangsawan, ia menegaskan: "Sesungguhnya yang membuat binasa orang-orang sebelum kamu ialah, apabila seorang bangsawan mencuri kamu biarkan dia dan apabila yang mencuri itu rakyat jelata mereka tegakkan hokum atas-nya. Demi Allah, seandainya Fathimah anak Muhammad mencuri, maka Muhammad tetap akan memotong tangannya."


Segala jenayah yang berlaku di Malaysia ini dimulakan oleh ahli politik dan kerajaan, Ahli politik dan kerajaan buat jenayah tanpa ditangkap dan bicara menyebabkan hati rakyat terbuka membuat jenayah.
Dari tafsiran di atas , Allah membinasakan bangsa tidak menyebut ugama dengan cara menimbulkan sikap tidak takut membuat jenayah dikalangan rakyat walupun rakyat ugama islam.
Hukuman Perasuah dikalangan pemerintah tidak sama dikalangan rakyat menyebabkan rasuah menjadi budaya dikalangan rakyat
Hukuman Pencuri dan pecah amanah dikalangan pemerintah tidak sama dikalangan rakyat menyebabkan banyak kejadian curi/rompak, ragut boleh dikatakan setiap hari hingga polis tidak boleh membuat tindakkan. saperti no 9 dan 10 di bawah
Daripada Ali bin Abi Talib r.a Rasulullah s.a.w bersabda:
Apabila umatku telah membuat lima belas perkara, maka bala’ pasti akan turun kepada mereka :
  1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.
  2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.
  3. Zakat dijadikan hutang.
  4. Suami memperturutkan kehendak isteri.
  5. Anak derhaka terhadap ibunya.
  6. Sedangkan ia anak berbaik dengan kawannya.
  7. Suka menjauhkan diri dari ayahnya.
  8. Suara sudah ditinggikan dalam masjid.
  9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina diantara mereka.
  10. Seseorang yang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
  11. Arak sudah diminum di merata tempat.
  12. Kain sutera banyak dipakai oleh kaum lelaki.
  13. Para artis-artis disanjung-sanjung.
  14. Muzik banyak di mainkan.
  15. Generasi akhir umat ini melaknat (atau menyalahkan) generasi pertama (sahabat) atau orang yang sezaman dengan mereka itu.
golongan sokong orang jahat dinukilkan sebagai munafik sapert dlm alquran
Aku berlindung kepada Allah daripada syaitan yang direjam
Orang-orang munafik lelaki dan perempuan, setengahnya adalah sama dengan setengahnya yang lain; mereka masing-masing menyuruh dengan perbuatan yang jahat, dan melarang dari perbuatan yang baik, dan mereka pula menggenggam tangannya (bakhil kedekut). Mereka telah melupakan (tidak menghiraukan perintah) Allah dan Allah juga melupakan (tidak menghiraukan) mereka. Sesungguhnya orang-orang munafik itu, merekalah orang-orang yang fasik. Surah At-Taubah: 67

Ada empat tanda, jika seseorang memiliki empat tanda ini, maka ia disebut munafik tulen. Jika ia memiliki salah satu tandanya, maka dalam dirinya ada tanda kemunafikan sampai ia meninggalkan perilaku tersebut, yaitu: jika diberi amanat, khianat; jika berbicara, dusta; jika membuat perjanjian, tidak dipenuhi; jika berselisih, dia akan berbuat zalim.
Adakah membiarkan saja apa yg berlaku

No comments:

Post a Comment