Tuesday, February 12, 2008

Kerajaan Borek Rakyat Rintik

Segala jenayah yang berlaku di Malaysia ini dimulakan oleh ahli politik dan kerajaan, Ahli politik dan kerajaan buat jenayah tanpa ditangkap dan bicara menyebabkan hati rakyat terbuka membuat jenayah.

Contoh 1
Fintah YAB Anwar Ibrahim, Musa Hassan Ketua Polis Negara mendakwa YAB Anwar Ibrahim sehigga berjaya memenjarakan YAB Anwar Ibrahim menyebabkan banyak kes kes jenayah tidak dapat diselesakan dan kes semakin bertambah, adakah ini bala dari tuhan kerana memilih orang tidak amanah dan membuat fitnah menjaga keaman negara. Tugas polis sekarang hanya merekod jenayah bukan menyelesaikan jenayah atau tidak menangkap penjenayah.

Contoh 2
Buang sampah merata tempat oleh rakyat kerana ahli politik suka membuang sampah merata rata tempat dan tidak dikenakan tindakan. contoh jika kilang kepunyaan dato' atau ahli politik ternama membuang sampah tidak dikenakan tindakan dan tutup kes.

Contoh 3
Berzina dikalangan ahli politik tidak dikenakan tindakan. Kes Rahim Tambi Cik, pasangan Perempuan dituduh bohsia, so rakyat pun berzina

Contoh 4

Pembunuhan dikalangan Ahli politik tidak diselesaikan dengan adil saperti kes Altantuya, Norita. so rakyat pun suka berbunuhan

Contoh 5
Penagihan dadah anak ahli politik tidak dikenakan tindakan jadi terjadinya penagihan dadah dikalangan rakyat

No comments:

Post a Comment