Tuesday, February 19, 2008

Umpan BN

korporat melabur duit pada BN dalam pilihan raya ini utuk keuntungan lebih besar dengan menekan rakyat pada masa yang akan datang. Polisi korporat sekarang adalah keuntungan dari menindas rakyat dengan menaikan tol, minyak, tarif letrik, indahwater dan harga barang . Tidak saperti negara maju polisi keuntungan dengan mengesport barang keluar nergara.

Tidak penyokong BN terfikir, segala pemberian ini samaada duit poket atau jadi kuli semasa pilihan raya ini adalah umpan, untuk mendapat keuntungan BN lebih besar dimasa akan datang. Penyokong BN untung sikit tapi Ahli politik BN untung besar, Cuba Penyokong BN fikirkan, kamu hanya dapat sedikit sahaja dalam plihan raya ini, tapi kamu rugi lagi banyak selepas pilihan raya dengan kenaikan harga barang, cukai, pinjaman PTPN dengan interest dikenakan keatas anak kamu, kos sara hidup melambung dengan kenaikan gaji yang sedikit, Barang naik 10%, gaji naik 3%, jadi kamu defesit (-7%).

Ahli politik kaya dari hasil memeras kamu, banding kan kehidupan kamu dengan mereka, saperti langit dengan bumi, kamu nak belanja kelurga terpaksa berdikit,dikit dan berhutang. Mereka mewah berlanja kelurga mereka saperti hotel lima bintang, melancung luar negeri.
Duit sinpana kamu? kalau ada pun tak sampai huujung bulan kena keluarkan balik kerana kesempitan hidup, Ahli politik simpananya banyak termasuk anak anak sekali melampau jutaan ringgit, hanya makan faedah sahaja.

Bandingkan rumah kamu yang kecil dan tidak cukup kelengkapan dan jika nak tambah perabut kena bayar ansuran, atau berhutang,Jika tak bayar hutang kena saman. Rumah meraka mewah dan di dalamnya macam hotel lima bintang.

Kenderaan kamu hanya motor kapcai atau kereta masih berhutang dan tepakasa kena tarik kerana tak bayar ansuran. Kereta mereka dari mercedes, BMW dan segala kereta mewah mereka nak bolih dapat.

Pakaian,makanan dan duit poket anak kamu dan anak mereka jauh bezakan ?

Jika kamu atau keluarga kamu buat salah dari segi undang, akan dikenakan hukuman, jika mereka dan kroni membuat kesalahan yang sama , kes mereka ditutup atau mengkambing hitamkan orang lain.

No comments:

Post a Comment